Opkomen voor de belangen van huurders

14 maart 2014

Opkomen voor de belangen van huurders

De SP staat als enige steeds op de bres voor de huurders in Hengelo. Keer op keer komt de partij in actie tegen sloop en de zeer onterechte huurverhogingen, een doorschuiven van rijksbezuinigingen via Welbions naar de huurders.

We hebben een flink aantal sloopplannen weten te voorkomen:

Op dit moment strijdt de SP ervoor dat de flats in de Hengelose Es worden opgeknapt in plaats van afgebroken. Door renovatie kunnen flatwoningen weer prachtwoningen worden – daar zijn op verschillende plaatsen in Nederland vele voorbeelden van. De SP wil dat Welbions zorgt voor voldoende betaalbare woningen en daar horen deze flats ook bij. En waar er honderden sociale huurwoningen zijn gesloopt, zoals in Veldwijk Noord, daar eist de SP dat er weer betaalbare woningen voor terug komen. Veel woningen gered van sloophamer Door diverse acties heeft de SP inmiddels een flink aantal woningen weten te redden van de sloophamer. Vorige maand werd de sloop van 34 woningen in de Bloemenbuurt voorkomen. De woningen in Klein Driene, bijvoorbeeld die aan de Bachstraat en de Oldenzaalsestraat  , worden opgeknapt in plaats van gesloopt. Zo ook woningen en portiekflats aan de Breemarsweg. De flats aan de Beatrixstraat, die gesloopt zouden gaan worden, zijn nu prachtig gerenoveerd. En dat is ook gebeurd met woningen aan de Dieselstraat en in Veldwijk Zuid. Zonder de SP had de sloophamer al veel meer betaalbare woningen met de grond gelijk gemaakt. De SP blijft opkomen voor sociale volkshuisvesting. De overheid en de woningcorporaties moeten zorgen voor goeie huisvesting en fatsoenlijke betaalbare woningen voor alle mensen die daarop zijn aangewezen.

Gebruik daarom uw stem op 19 maart! Stem SP!

Zie ook: