h

Standpunten

A (1) B (9) C (4) D (1) F (2) G (2) H (2) K (1) L (3) M (1) N (1) O (1) P (4) R (2) S (5) T (1) V (1) W (2)

Energiebedrijven, vervoersbedrijven, zorginstellingen. We hebben het allemaal geprivatiseerd. De SP vindt dat datgene wat van ons is, ook van ons moet blijven: de aandelen in publieken bedrijven moet Hengelo dus niet wegdoen.

Daar waar de mogelijkheid ontstaat moet de overheid de grip op dit soort bedrijven weer zien terug te krijgen.

In de binnenstad moet er zo min mogelijk geparkeerd worden op pleinen of in straten. De auto's hebben we dan liever in parkeergarages.

Hierom moet het tarief in de parkeergarages lager zijn dan de tarieven voor het parkeren op straat.
Nog beter is het om ervoor te zorgen dat minder mensen met de auto naar de binnenstad gaan. Dit kan door betere busverbindingen en betere faciliteiten voor fietsers.

Parkeren in de woonwijken moet in eerste instantie bedoeld zijn voor de bewoners. Betaald parkeren in woonwijken (lees: buiten het centrum) is geen doel op zich. Daar waar overlast wordt ervaren moeten maatregelen volgen, als er geen sprake is van overlast is regulering van het parkeren niet nodig.

Maatregelen om parkeeroverlast tegen te gaan zijn in eerste instantie de blauwe zones. Pas als een blauwe zone niet werkt moeten we overgaan tot betaald parkeren.

Wij vinden dat de braakliggende terreinen zo snel mogelijk de bestemming moeten krijgen waarvoor ze uiteindelijk bedoeld zijn. Bijvoorbeeld door er woningen te bouwen. Het plaatsen van zonnepanelen leidt nu niet tot een rendabel gebruik van deze terreinen. De investeringen zijn veel groter dan de opbrengsten. 

U bent hier