Roemer bezoekt Hasseler bieb

7 maart 2014

Roemer bezoekt Hasseler bieb

Afgelopen donderdag 6 maart bracht Emile Roemer, voorzitter van de SP fractie in de Tweede Kamer, een werkbezoek aan Twente. In Hengelo kwam hij naar de bieb in het Hasseler Kulturhus om daar persoonlijk te spreken met wijk- bewoners, mensen van de bibliotheek, de Wijkraad en de scholen die samen met de SP bij herhaling en met succes actie hebben gevoerd om de bieb open te houden.

SP wethouder Mariska ten Heuw benadrukte het grote belang van deze strijd en bood een uitgebreid gedocumenteerd rapport aan over deze gezamenlijke acties.

Directeur van de bibliotheek, René Siteur, kon melden dat de Hasseler bieb met meer leden en meer uitleningen er uitstekend voor staat. Door het bezoek van een grote groep scholieren werd dit nog eens onderstreept.

Voor Roemer was de Hasseler bieb een uitstekend voorbeeld ter ondersteuning van het voorstel 'Plan voor Bibliotheken in de Buurt' dat de SP in de Tweede Kamer gaat doen om wettelijk vast te leggen dat elke gemeente een bibliotheek dient open te houden om daarmee de toenemende kaalslag onder de bibliotheken een halt toe te roepen.

Zie hier het SP voorstel

En zie hier de acties die de SP samen met bewoners, de Wijkraad en de scholen destijds voerde: