Eerste actieresultaat behoud bibliotheek Hasseler Es: In 3 uur meer dan 1000 handtekeningen!

7 mei 2011

Tijdens de eerste grote handtekeninginzameling in de Hasseler Es zijn er op op zaterdag 7 mei van 10 tot 13.00 uur meer dan 1.000 handtekeningen gezet voor het behoud van de bibliotheek in de Hasseler Es. De avond ervoor zijn er in de helft van de wijk al huis aan huis brieven en raamposters afgegeven met de oproep om massaal te tekenen tegen de plannen van de bibliotheekdirectie om het zeer gewaardeerde bibliotheekfiliaal te sluiten. Sindsdien prijken er voor de ramen van honderden huizen in de wijk de posters voor de ramen: 'Onze Bieb moet Blijven!'

Jos Koeter bezig met de handtekeningenactie

Volgens Jos Koeter, bewoner van de Hasseler Es, waren de reacties overweldigend: Een constante stroom van mensen die hun steun voor de bibliotheek wilden geven. Koeter, die meehielp de handtekeningen in te zamelen: "Mensen zijn verbijsterd dat dit zeer gewilde filiaal uit hun wijk zou moeten verdwijnen. Vanuit Deurningen en Slangenbeek vragen mensen of we ook bij hun langs willen komen met handtekeningenlijsten."
Op deze mooie zaterdag stonden SP leden en leden van de Wijkraad zij aan zij om de bewoners hun steun te vragen. Inmiddels is ook op de website de stroom reacties inmiddels flink op gang gekomen en zijn er al 200 steunbetuigingen binnen.
De komende week zullen in de rest van de wijk en in de Roershoek en Slangenbeek raamposters worden verspreid.

ook jongeren enthousiast

Raamposter en huis aan huis brief