SP gaat Speculaaskoek eerlijk delen

5 december 2014

SP gaat Speculaaskoek eerlijk delen

Foto: SP Hengelo

De SP vraagt in deze tijd van bezuinigen aandacht voor de ongelijke verdeling van de welvaart. Vandaag, een koude marktdag vóór Sinterklaas, stond de SP op de markt in de Hengelose binnenstad. Tot en met as. zaterdag 6 december deelt de SP SPeculaas uit aan het winkelende publiek. Via een flyer wordt iedereen het doel van deze actie kenbaar gemaakt, de strijd tegen de grote ongelijkheid in Nederland.

"...Eerlijk zullen we alles delen...", zoals in het bekende Sinterklaaslied wordt gezongen geldt volgens de SP helaas niet in ons land. Want 1 op de 9 kinderen groeit op in armoede, terwijl de 10 % meest vermogende mensen 61 % van alle rijkdom bezit. De 10 % armste Nederlanders bezitten slechts schulden.

De SP is een landelijke campagne gestart om deze onrechtvaardige verdeling aan de kaak te stellen onder het motto 'Er is genoeg voor Iedereen'.

In Hengelo maken ze alvast een begin om de koek, in dit geval speculaas, alvast eens eerlijker te verdelen.

Bijlage: Flyer