ROOD voert actie in ziekenhuis

7 februari 2014

ROOD voert actie in ziekenhuis

Enkele jongeren van ROOD, jongeren in de SP, zijn deze week op pad gegaan om een groot spandoek op te hangen in het ziekenhuis in Hengelo. Hiermee willen ze kenbaar maken dat ze het er oneens mee zijn dat de kraamafdeling in Hengelo sluit en verhuist naar Almelo. De jongeren van ROOD vinden dat Hengelo recht heeft op een volwaardig ziekenhuis en dat daarbij zeker een kraamafdeling aanwezig bij moet zijn.

Nadat ze het spandoek bij de afdeling Verloskunde hadden opgehangen, werden ze door de beveiliging van het ziekenhuis gesommeerd dit weg te halen.

Om desondanks hun ongenoegen te uiten hebben ze het spandoek opgehangen angs de openbare weg bij de ingang van het ziekenhuis aan het begin van de Aletta Jacobslaan. De tekst van het spandoek luidt 'Geen verloskunde, dat "bevalt" ons niet'. Hiermee vragen ze de aandacht van de bezoekers voor de slechte plannen van de ziekenhuisdirectie. De plaatselijke SP afdeling in Hengelo is sinds enige tijd bezig met  een petitie voor het behoud van de verloskunde afdeling, deze kan online getekend worden via deze site.