Actie voor behoud Verloskunde ZGT Hengelo krijgt veel respons

23 december 2013

Actie voor behoud Verloskunde ZGT Hengelo krijgt veel respons

Inmiddels zijn bij de petitie tegen de sluiting van de afdeling Verloskunde in het Hengelose al meer dan 3.500 handtekeningen binnen. Vanwege een flyer actie komen ook veel reacties digitaal binnen via www.hengelo.sp.nl.

Bord bij ziekenhuis

Deze actie, drie weken geleden begonnen krijgt inmiddels ook veel steun vanuit de omliggende plaatsen zoals Delden, Goor en Borne. In Borne werden binnen een week 800 keer een handtekening gezet. Veel personeelsleden van de ziekenhuizen, alsook verloskundigen uit de omgeving van Hengelo betuigen hun steun. De reacties verwoorden vaak een groot onbegrip en ongeloof over de maatregelen die de ziekenhuisdirectie voor het Hengelose ziekenhuis neemt. "Het is dit keer Verloskunde, maar een jaar geleden Intensive care en daarvoor de afdeling Neurologie. Volgend jaar volgen vast en zeker de Kinderafdeling en de KNO." aldus meerdere personeelsleden, die op straffe van ontslag een strikt spreekverbod hebben opgelegd gekregen.

Dat de Zorg geen markt is, is de afgelopen dagen ook door ROOD, de jongerenafdeling van de SP aangegeven. Zij zochten aandacht voor de uitverkoop van het ZGT ziekenhuis door het ziekenhuis dan maar geheel op MarktPlaats.nl aan te bieden. Deze ludieke advertentie zorgde voor veel sympathieke reacties bij Hengeloërs.

Inmiddels staat er bij hetZGT ziekenhuis in Hengelo een groot bord bij de ingang met een tekst die verwijst naar "Kroam schudden", de in Twente gebruikelijke term voor bezoek bij de geboorte van een kind.

Advertentietekst Marktplaats door ROOD Hengelo