SP viert opening nieuw NS station bij ziekenhuis Hengelo

9 december 2012

SP viert opening nieuw NS station bij ziekenhuis Hengelo

Actievoerders en leden van de SP uit Hengelo en Hof van Twente hebben bij de opening van het derde NS station in Hengelo duidelijk gemaakt dat naast het heuglijke feit van een treinhalte bij het ziekenhuis er wel één voorwaarde is om volop in de vreugde te delen: dat is het behouden van een VOLWAARDIG ziekenhuis in Hengelo. Bij de opening van het nieuwe station waar vele tientallen genodigden bij aanwezig waren heeft de SP dit ondersteund door vele belangstellenden kenbaar gemaakt.

Opening station gezondheidspark

De SP is al maanden onafgebroken bezig met het aankaarten van protest tegen de dreigende uitkleding van het ZGT ziekenhuis in Hengelo. De partij verzamelde naast duizenden handtekeningen vanaf de zomer ook vele klachten en meldingen van personeel van het ziekenhuis dat zich roert tegen de uitkleding van het ziekenhuis.

Nu nog een volwaardig ziekenhuisVincent Mulder, SP raadslid en woordvoerder:"De directie van het ziekenhuis weigert systematisch om uitleg te geven over de op handen zijnde veranderingen in de functies van het Hengelose ziekenhuis. Het is de hoogste tijd dat ze met hun concrete visie en plannen op de proppen komen, zodat personeel en inwoners ook de directie kunnen aanspreken op hun belofte, namelijk het behoud van een volwaardig ziekenhuis in Hengelo. Het is prachtig dat Hengelo er een treinstation bij krijgt dat mensen pal voor het ziekenhuis in Hengelo brengt, maar dan moet er ook wel reden zijn om naar dit ziekenhuis te komen. Met een ontmanteling zoals die nu gaande is vrezen we dat we de trein naar Almelo of Enschede moeten nemen. En dan ben je nog veel verder weg van een ziekenhuis."

Iedereen kan de eis voor een volwaardig ziekenhuis nog steeds kracht bij zetten!