Handtekeningenactie in Hengelo: Bevallen moet kunnen in alle Twentse ziekenhuizen

10 februari 2011

In navolging van de SP in Almelo is de SP nu ook in Hengelo een handtekeningenactie gestart met als doel de kraamzorg in alle ziekenhuizen te behouden. Op alle zaterdagen in februari is er de mogelijkheid om hiervoor te tekenen bij de SP kraam voor de Hema in de stad. Ook op deze website kan hiervoor getekend worden.

15000 handtekeningen
Vorig jaar al meer dan 15000 handtekeningen voor behoud volwaardig ziekenhuis

In Almelo is onlangs grote beroering ontstaan over de plannen van het gefuseerde ZGT ziekenhuis om de afdeling verloskunde in Almelo te sluiten en alleen een kraamafdeling in het Hengelose ziekenhuis open te houden. Inmiddels zijn in Almelo en omstreken de eerste 10.000 handtekeningen
aangeboden aan de Raad van Bestuur van het ZGT om tegen de plannen voor sluiting van de kraamzorg te protesteren. Opvallend daarbij was ook een groot aantal steunbetuigingen uit Borne en Hengelo. De SP wil nu ook in Hengelo duidelijk maken dat niemand in Twente voorstander is van het sluiten van kraamafdelingen in welk ziekenhuis dan ook.
Een jaar geleden liep het storm bij een handtekeningenactie tegen het verdwijnen van de intensive care, de hartbewaking en gynaecologie uit het
Hengelose ziekenhuis naar Almelo. Als reactie op dat massale protest werden die plannen toen niet uitgevoerd.

Geen provincie van bermbaby's en kraamtourisme.
Onaanvaardbare risico's door sluiting kraamafdelingen.