SP onthutst over start ontmanteling Ziekenhuis Hengelo

25 januari 2010

SP onthutst over start ontmanteling Ziekenhuis Hengelo

De Hengelose SP is zeer verbaasd en verontwaardigd over het nieuws dat de verpleegafdeling Neurologie van het Hengelose ZGT per 1 februari gesloten wordt.

Tot dusver heeft bestuursvoorzitter Schmidt ontkend dat er al beslissingen zouden zijn genomen over de invulling van de bezuinigingen, terwijl ook wordt tegengesproken dat er in Hengelo alleen een rompziekenhuis zou overblijven. Wethouder Otten heeft naar eigen zeggen ook klip en klaar de toezegging gekregen dat dit niet het geval zou zijn. Daarom vraagt de SP fractie hierover dringend uitleg in de Gemeenteraadsvergadering van dinsdag aanstaande.
SP fractievoorzitter Mariska ten Heuw is hierover bijzonder ontstemd: "Nog voor dat de bestuursvoorzitter van het ziekenhuis de Hengelose Politiek over de plannen zal informeren, namelijk zoals afgesproken op 4 februari, is het bijzonder ongepast dat zonder enig overleg de ontmanteling van het ziekenhuis reeds wordt begonnen. Wat ons betreft moet dit onmiddellijk van de baan."

De brief van de SP over het ziekenhuis