Winkeliers Klein Driene starten actie voor behoud winkels in de buurt

15 december 2012

Winkeliers Klein Driene starten actie voor behoud winkels in de buurt

De gezamenlijke ondernemers van winkels op de hoek Joseph Haydnlaan en Schubertstraat zijn een kaartenactie begonnen ter ondersteuning van hun eis om hun winkels in Klein Driene te kunnen behouden. Door middel van kaarten die deze dagen wordt verspreid onder bewoners van de wijk wordt aandacht gevraagd voor het feit dat Welbions hen heeft aangezegd hun panden te willen slopen.

actiekaart

In tegenstelling tot wat eerder is toegezegd wil Welbions geen nieuwe winkelpanden terugbouwen. Ook wil de verhuurder de winkeliers geen andere winkelruimte in de buurt aanbieden.

Richard van Oerthel, winkelier van Rovano Oosterse producten over de kaartenactie: "We vragen bewoners of zij ook willen dat we goede voorzieningen in Klein Driene houden. Daar horen onze winkels ook bij. We willen dan ook dat Welbions ons daarin mogelijkheden geeft. Een opknapbeurt van het winkelgebied rond de Joseph Haydnlaan hoort daarbij wat ons betreft".

De winkeliers, hierin ondersteund door de plaatselijke SP, vragen bewoners de kaarten te ondertekenen met deze eis.
Inmiddels zijn ook al kaarten en lijsten met handtekeningen in de winkels gelegd, waar klanten ze kunnen ondertekenen.

De actiekaart als pdf