'SPeciaal Hengelo' huis aan huis bezorgd

30 december 2011

'SPeciaal Hengelo' huis aan huis bezorgd

In de eerste weken van het nieuwe jaar wordt er door tientallen vrijwilligers de huis-aan-huis krant van de SP Hengelo verspreid. Het is een goede gewoonte dat de SP fractie jaarlijks huis aan huis de Hengeloërs informeert over haar activiteiten en verantwoording aflegt.

jaarkrant 2011In de krant veel aandacht voor onderwerpen die de SP op de agenda heeft gezet. Zo is een artikel over de succesvolle actie voor het behoud van het Hengelose Bibliotheekfiliaal in de Hasseler Es.
Er is aandacht voor de acties die gevoerd worden tegen de maatregelen van dit kabinet die een bedreiging vormen voor Sociale Werkplaatsen.
In een interview doet SP wethouder Mariska ten Heuw uit de doeken hoe ze ondanks de Haagse bezuinigingen het sociale beleid in Hengelo op peil weet te houden.

Mariska en Ali B bij de openingvan de schaatsbaan
Ali B en Mariska ten Heuw bij de opening van de schaatsbaan voor het stadhuis

Dat dat streven niet onopgemerkt blijft bewijst haar uitverkiezing tot een van de beste bestuurders van 2011 uit Twente door het Twentse bestuurdersblaadje de Roskam. In het laatste nummer geeft de redactie van die krant haar de volgende kwalificatie mee: "Mariska ten Heuw houdt krachtig stand, kan concessies doen zonder haar ideologie van de sociale economie te veronachtzamen, bewijst (net als collegae in andere steden) dat er met de SP prima te regeren valt, heeft met ondernemers een compromis over de zondagopenstelling van winkels bereikt."

Ten slotte doet Emile Roemer in de krant de oproep om de SP te steunen door lid te worden.
Dat kan ook hier.

De jaarkrant.