Lilian Marijnissen in Hengelo over De Winst Van Eerlijk Delen

10 oktober 2023

Lilian Marijnissen in Hengelo over De Winst Van Eerlijk Delen

Foto: SP Hengelo

Vrijdag 6 oktober was Lilian Marijnissen in Hengelo. Zij ging in gesprek met acteur Dragan Bakema over haar boek “De winst van eerlijk delen” in een bomvolle zaal in het Metropool. Over waarom het belangrijk is dat mensen zelf het heft in handen krijgen bij alle zaken die in het belang zijn van ons allemaal bij de publieke zaak.

Ze riep mensen op om niet bij de pakken neer te zitten en met elkaar een sociale samenleving te organiseren. Ze wees er fijntjes op dat plotseling voor de verkiezingen andere partijen het nu hebben over bestaanszekerheid: "Dat zijn sinds jaar en dag onze voorstellen! Dus is het heel goed dat andere partijen die nu met ons delen. Daar zullen we die andere partijen ook na de verkiezingen aan houden en kunnen we samen bestaanszekerheid echt garanderen, met voor iedereen voldoende loon en kunnen rondkomen zonder dat je daar toeslagen voor nodig hebt.

Er was een goede interactie met de zaal, iedereen werd enthousiast en er werden volop vragen gesteld.

Dit alles onder de muzikale begeleiding van singer song-writer Laura van Kaam. Daarmee werd de avond een mooie aftrap voor de campagne naar 22 november!