Keolis schrapt treinverbinding tussen Oldenzaal en Zutphen. SP plakt dienstregeling af.

2 september 2023

Foto: SP Hengelo

Waar het uitvallen van treinen steeds vaker voorkomt en mensen zo langzamerhand gewend lijken te raken aan een onzekere dienstregeling doet het vervoersbedrijf Keolis daar nu een enorme schep bovenop. Keolis schrapt zaterdag 2 september alle treinen tussen Zutphen en Oldenzaal. Als reden geeft de vervoerder een tekort aan machinisten.

Voor de SP is dit het zoveelste bewijs dat marktwerking op het spoor een steeds groter drama aan het worden is. Ze gaat de informatieborden van Keolis op verschillende stations langs deze lijn volplakken met posters.

Teksten als Openbaar Vervoer zonder geouwehoer en Geen Personeel wegens concurrentie op de Rail! en Openbaar Vervoer is geen Markt zullen over de overbodige dienstregeling van Keolis geplakt worden.

SP afdelingsvoorzitter Vincent Mulder:

“Voor ons is de maat nu echt een keer vol. Je ziet hier in praktijk wat de uitverkoop van het spoor heeft aangericht: Geen machinist te vinden door onderbetaling en concurrentie tussen vervoerders voor treinen waarvan de WC’s meestal buiten bedrijf zijn. Dit moet stoppen. Het is tijd voor een overheid die weer zorgt dat de markt uit de publieke zaak geschopt wordt!”