Nieuwjaarsbijeenkomst SP Hengelo 16 januari met Kamerlid Renske Leijten te gast.

29 december 2022

Foto: SP Hengelo

Maandagavond 16 januari houdt de SP haar Nieuwjaarsbijeenkomst in popcentrum Metropool. Dit keer is Tweede Kamerlid Renske Leijten de hoofdgast van de avond. Ze zal vertellen over de meest prangende kwesties van het afgelopen jaar, de enorme prijsstijgingen van de boodschappen in de winkel, de energiecrisis en de achtergronden daarvan. Ook zal ze ingaan op de vertrouwenscrisis in de overheid, het toeslagenschandaal, de achtergronden daarvan, maar vooral ook het alternatief dat de SP daar tegenover stelt.

De avond is voor iedereen toegankelijk. Vanaf 19.30 uur wordt een ieder verwelkomd met koffie of thee. Het programma begint om 20.00 uur. Naast Renske Leijten zijn er andere interessante gasten. Schrijver en regio-historicus Marco Krijnsen zal spreken over zijn laatste boek ‘AKTIE’ en vertellen over de historie van de jongerencultuur in Hengelo. Ook te gast zijn lijsttrekker van de SP Overijssel Herman Kalter en fractievoorzitter Hugo Koetsveld van de SP in Hengelo.

De muzikale omlijsting van de avond wordt verzorgd door het duo Tess en Merlijn.

In de pauze is er een drankje voor iedereen. De avond wordt rond 22.00 uur afgerond.

In de komende weken wordt de uitnodiging voor deze Nieuwjaarsbijeenkomst huis aan huis verspreid in de ‘SPeciaal Hengelo krant’.