Floor van Grouw geëerd met zilveren tomaat voor zijn inzet voor de SP en voor Hengelo

13 april 2022

Foto: SP

Tijdens een ledenvergadering van de Hengelose SP afdeling is teruggeblikt op de verkiezingscampagne en het verkiezingsresultaat van de onlangs gehouden  gemeenteraadsverkiezingen. De partij behaalde vier zetels en bleef de derde partij in grootte, na de winnaar Burgerbelangen (7) en de VVD (5).

Tijdens de vergadering werd de scheidende fractievoorzitter Floor van Gouw vanuit verschillende door hem niet verwachte personen toegesproken. Een van onze leden, Wil Kuiper, prees hem voor de manier waarop hij over kunst en cultuur steeds het gesprek aanging en daarbij altijd oprecht streed voor een breder aanbod in Hengelo. Drie ‘mystery guests’ kwamen langs om te vertellen hoe ze de inzet van Floor de afgelopen jaren hadden gewaardeerd. Ali Omar van de weggeefwinkel bedankte Floor vanwege zijn volle steun bij hun zoektocht naar een onderkomen voor hun plek waar mensen die met weinig moeten rondkomen terecht kunnen voor nuttige spullen die door anderen worden geschonken. Wethouder Gerrits prees Floor voor de nuttige samenwerking in de afgelopen vier jaar waarbij de VVD als volwaardige coalitiepartner kon laten zien dat ze ook in een college met de SP prima konden samenwerken. Burgemeester Schelberg bracht Floor een Hengelo stropdas mee, waarvan hij meteen al opmerkte dat Floor deze waarschijnlijk nooit zou dragen. Hij memoreerde de niet aflatende inzet van Floor om het coalitieprogramma uitgevoerd te krijgen en te zorgen voor draagvlak in de gemeenteraad.

Tenslotte was het de SP-er van het eerste uur Jean Rouwet die Floor de hoogste lokale onderscheiding opspeldde, de zilveren tomaat. Zeer verdiend, maar bovendien ook welkom op de trui van Floor. Enkele weken geleden gaf hij aan dat een koninklijke onderscheiding hem niet paste omdat hij niets met ‘het koninkrijk’ had. Zijn inzet was er immers voor Hengelo en haar inwoners. Deze onderscheiding paste daarom precies. Een dankbetuiging vanuit de SP en vanuit de Hengelose samenleving. Floor was 16 jaar raadslid, waarvan 12 jaar fractievoorzitter in Hengelo.