Lijsttrekker Koetsveld presenteert verkiezingsprogramma

11 februari 2022

Lijsttrekker Koetsveld presenteert verkiezingsprogramma

Hugo Koetsveld, lijsttrekker van de Hengelose SP, heeft de speerpunten uit het verkiezingsprogramma van zijn partij voor de komende vier jaar in een visuele boodschap gedrumd.

Hij is al sinds zijn jonge jaren actief als muzikant, drummer in verschillende bands. De boel een beetje opzwepen is ook wat hij wil, maar hij wil wel goed samenspel en daarin is hij erg ondersteunend voor de hele band.

Koetsveld geeft aan dat energiek werken aan een socialer Hengelo hem heel erg ligt: “Daar zit ritme en passie in.”  Al drummend geeft hij op een speciale centrale plek in Hengelo aan waar de SP in Hengelo voor staat, de top tien voorstellen voor een socialer, eerlijker en mooier Hengelo.

Koetsveld: “Ze zijn gebaseerd op onze kernwaarden: menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit, en samen met onze leden zijn we afgelopen jaar tot deze mooie top tien gekomen. Zoals menigeen de SP in Hengelo kent zullen wij ons fors inzetten om deze waarden in de praktijk te brengen, om het sociale karakter van Hengelo te versterken en om een links tegenwicht te bieden aan weer een neoliberaal kabinet Rutte.”

Het SP verkiezingsprogramma 2022-2026 heeft als motto: Hengelo, een Sociale Stad.

Per thema is te lezen wat de SP de komende vier jaar wil bereiken en wat hun belangrijkste standpunten zijn. Ook kunt u zien wie de kandidaten zijn om in de gemeenteraad aan de slag te gaan voor een socialer Hengelo.

Hugo Koetsveld: “Op 16 maart valt er echt wat te kiezen, want de komende jaren zullen er scherpe keuzes gemaakt moeten worden op het gebied van de zorg, duurzaamheid en wonen. We staan voor een goed en ruimhartig armoedebeleid. We investeren in vergroening. We weten wat er speelt in buurten en wijken, en knokken samen met inwoners om verbeteringen te bereiken. Of het nou gaat om buurthuizen, speeltuinen of openbaar vervoer, wij staan voor goede voorzieningen en leefbaarheid in alle wijken.”

Strijd mee
Stem SP

Zie ook de verkiezingssite:
Verkiezingen Gemeenteraad 2022 | SP hengelo