SP Hengelo opent onderzoek naar overlast bewoners in Hengelo Zuid

4 november 2021

SP Hengelo opent onderzoek naar overlast bewoners in Hengelo Zuid

Foto: SP Hengelo

Naar aanleiding van vragen van de SP over de situatie bij de asfaltcentrale heeft de gemeente aangekondigd een bijeenkomst te willen organiseren voor betrokkenen in het gebied rond de Asfaltcentrale. Aanleiding daartoe zijn meerdere klachten over dit bedrijf qua overlast bij bewoners. Ook bleek de uitstoot van benzeen een aantal malen boven de norm te zijn geweest in de afgelopen tijd.

De SP wil alle bewoners in Hengelo Zuid in de gelegenheid stellen om hun klachten rond overlast in hun woonomgeving te melden.

Naast klachten rondom de asfaltcentrale zijn er ook klachten van bewoners aan de Breemarsweg over zwaar vrachtverkeer. Ook is na klachten van bewoners van een flat aan de Wethouder Kampstraat de verhuurder Welbions met een onderzoek gestart naar de oorzaken van trillingen in de woningen.

De SP verzoekt bewoners in Hengelo Zuid om hun klachten te melden. Dat kan ook via de website van de SP hengelo.sp.nl.

Een tiental jaren geleden, in 2008, werd er na klachten van overlast (stank, lawaai en stof) een regulier overleg in het leven geroepen tussen bewoners en vertegenwoordigers van de industrie met als doel te zorgen voor vermindering van klachten. Inmiddels bestaat dit overleg niet meer en de SP vindt dat dit een nieuwe kans verdient.

Bewoners die klachten of andere reacties hebben kunnen dit melden via het formulier op hengelo.sp.nl of via de brief die ze ontvangen.

KLIK HIER VOOR HET FORMULIER