Welbions en SP lijnrecht tegenover elkaar, sloop of nieuwbouw in Hengelose Nijverheid?

15 november 2019

Foto: SP Hengelo

Huurders van de woningen in de Mariastraat, Geerdinksweg, Krabbenbosweg en Wilderinkstraat geven in meerderheid aan tegen de sloopplannen van Welbions te zijn.

De SP steunt hen in het behoud van de woningen. Maar Welbions stelt dat sloop noodzakelijk is. De woningen zouden te veel gebreken vertonen en die gebreken herstellen zou te veel geld kosten.

Politiek café

In politiek café Hengeloos Peil zaten de partijen deze week aan tafel. Directeur/bestuurder Eric Markvoort lichtte zijn standpunt toe en dat deed ook SP-gemeenteraadslid Vincent Mulder. Riet Kerstens, één van de buurtbewoners en lid van het buurtactiecomité, wil graag in haar huis blijven wonen gaf ze in de het programma aan.

Nominatie

Aan het eind van het programma was er de nominatie voor de Persprijs 2020 voor Welbions voor het opnieuw opbouwen van de wijk Hengelose Es Noord. Veelal nieuwe bewoners zijn naar prachtige huizen in de wijk getrokken. Daarmee is de wijk geen schim meer van de wijk die het was; een wijk met slechte huizen en een wijk met een slechte reputatie. Welbions investeerde pakweg 40 miljoen euro in de nieuwbouw en leverde daarmee een aanzienlijke bijdrage aan positieve ontwikkelingen in de stad.

Bron: https://www.tubantia.nl/hengelo/welbions-en-sp-lijnrecht-tegenover-elkaar-sloop-of-nieuwbouw-in-hengelose-nijverheid~a8f362ab/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web