SP Kamerlid Renske Leijten: Wat de SP wil met de EU?

14 mei 2019

SP Kamerlid Renske Leijten: Wat de SP wil met de EU?

Foto: SP Hengelo

Op zondagmiddag 19 mei is SP Tweede Kamerlid Renske Leijten in Hengelo te gast om te spreken over wat de SP vindt van de Brusselse macht over Nederland. Ze zal daarbij ingaan op de roep van sommige partijen om meer bevoegdheden over te dragen aan Brussel en de jarenlange strijd van haar partij voor behoud van beslissingsbevoegdheid bij landen en gemeenten.

De openbare middagbijeenkomst wordt gehouden in het City Hotel in de BP Hofstedestraat 50 in Hengelo en is gratis toegankelijk voor alle geïnteresseerden. Inloop is vanaf 14.30 uur en om 15.00 uur begint het programma.

Leijten is sinds 2006 Kamerlid voor de SP en speelde een belangrijke rol als woordvoerder Zorg voor haar partij. Als huidig woordvoerder Financiën en Europese zaken is ze zeer kritisch over de ontwikkelingen in de Europese Unie:

“ Veel mensen zijn terecht verontwaardigd en boos over het Europese project van rechtse partijen in Nederland. Multinationals worden in de watten gelegd en werknemers tegen elkaar opgezet. De Europese elite wil zich bemoeien met onze pensioenen, ons openbaar vervoer en ons werk. Dat Daar willen wij wat aan doen. Wij kiezen voor een radicaal andere koers. Daarover praten we graag met zoveel mogelijk mensen.”

Met veel historisch en actueel beeldmateriaal zal Leijten haar verhaal illustreren.