Nieuwjaarsbijeenkomst SP: drukbezochte start van een strijdbaar 2019

18 januari 2019

Nieuwjaarsbijeenkomst SP: drukbezochte start van een strijdbaar 2019

Foto: SP Hengelo

Iedereen was welkom op maandag 14 januari op de nieuwjaarsbijeenkomst van de SP in Metropool. En dat werd dan ook een zeer drukbezochte avond.  Hoofdgast was landelijk partijvoorzitter Ron Meyer. Meyer vertelde over zijn gesprekken met 100 maatschappelijke leiders, waarvan hij de belangrijkste lessen over onze huidige samenleving had opgeschreven in zijn boek 'Grip':

Een tijd van breed gedragen onbegrip en onbehagen vraagt om een grondige analyse over de staat van ons land. Velen die Meyer sprak zien simpelweg dat de leegheid van het ideologisch egoïsme niet de toekomst heeft.

Wie grip op zijn leven en omgeving wil, zal moeten begrijpen hoe de samenleving verder zou moeten.

Op deze avond werd ook stilgestaan bij  de twee verkiezingen die in het komende half jaar een belangrijke rol zullen spelen voor het bestuur van ons land.

Harry Broekhuis, SPlijsttrekker voor de Provinciale Statenverkiezingen van 20 maart vertelde wat er op het spel staat. En dat is niet alleen de samenstelling van de Provinciale Staten, maar ook die van de Eerste Kamer die door de nieuwe Provinciale Staten zal worden gekozen.

En ook werd er stilgestaan bij de Europese verkiezingen van 23 mei, waarin het wat de SP betreft gaat om het breken met de macht van Brussel.