Kandidaat partijsecretaris Lieke Smits te gast op Nieuwjaarsbijeenkomst SP Hengelo in Metropool

8 januari 2018

Foto: SP Hengelo

Op maandagavond 15 januari is Lieke Smits, lid van het dagelijks bestuur van de landelijke SP te gast op de jaarlijkse Nieuwjaarsbijeenkomst van de SP afdeling in popcentrum Metropool.

Deze SP Nieuwjaarsbijeenkomst vindt tradietiegetrouw plaats in de barzaal van Metropool en begint om 20.00 uur; vanaf 19.30 uur is er inloop met koffie. Deze feestelijke avond wordt muzikaal omlijst door het muzikale Twentse damestrio SPoenk. De avond is openbaar en de toegang en de pauzeconsumptie is gratis!

Lieke Smits is de getalenteerde kandidaat voor de functie van secretaris bij de landelijke partij. Ze was een tijdlang voorzitter van ROOD, de jongerenorganisatie van de SP, en leidde de campagne voor het Nationaal ZorgFonds en recentelijk de campagne Voor Elkaar. Over deze laatste campagne zal Smits het met name gaan hebben. Overal in het land zijn actieve SP leden aan de slag om samen met buurtbewoners de schouders te zetten onder veranderingen en verbeteringen in hun buurt.

Zo is de SP in Hengelo al jaren actief met bewoners in Klein Driene om te zorgen voor het opknappen van de woningen in hun buurt. Smits zal in gesprek gaan met een van de woordvoerders van het actiecomité Klein Driene, Karim El Azzoutti.

El Azzoutti:

"Nog geen tien jaar geleden wilde de woningcorporatie een groot gedeelte van de woningen slopen om er duurdere koopwoningen neer te zetten. Inmiddels is de wijk opgeknapt en houden we Welbions scherp bij de plannen voor het opknappen van de laatste 215 woningen."

Uiteraard zal een deel van de avond ook in het teken staan van de komende raadsverkiezingen. De SP presenteert een mooie kandidatenlijst met 30 actieve Hengeloers van diverse pluimage. Lijsttrekker Mariska ten Heuw zal aangeven wat volgens de Hengelose SP in de komende jaren veranderd en verbeterd moet worden volgens het kersverse verkiezingsprogramma met de titel Voor Elkaar, Voor Hengelo. Vaststaat dat wat de SP betreft Hengelo het sociale beleid op het hoogste niveau wil handhaven en dat er werk gemaakt gaat worden van het vergroenen en verduurzamen van de stad en samenleving.

Foto: SP Hengelo