Ledenvergadering SP Hengelo stelt programma en kandidatenlijst vast.

1 december 2017

Ledenvergadering SP Hengelo stelt programma en kandidatenlijst vast.

Foto: SP Hengelo

Op de ledenvergadering van de SP Hengelo is gisteravond het concept verkiezingsprogramma Voor Elkaar, Voor Hengelo vastgesteld, waarin voor de komende vier jaar wordt ingezet op een sociaal, groen en sterk Hengelo.

De leden benadrukten dat na 8 jaar van zware rijksbezuinigingen nu de tijd van investeren in de samenleving nodig is, waarbij aandacht voor goede wijkvoorzieningen, de binnenstad, meer investeringen in groen en duurzaamheid en kunst en cultuur nodig is. Daarnaast zal met de SP in een nieuw stadsbestuur het sociale beleid gewaarborgd blijven en zullen mensen van uitkering naar werk geholpen blijven, zonder de dreiging onder het minimumloon te gaan verdienen.

Ook was er unanieme instemming met de kandidatenlijst, waarin SP wethouder Mariska ten Heuw opnieuw de lijsttrekker en wethouderskandidaat is en Floor van Grouw, op twee, de kandidaat fractievoorzitter. Verder staan alle andere zes huidige raadsleden bij de eerste tien en zijn Marie José Huis in ‘t Veld op vier en Suzanne Somsen op zeven de hooggeplaatste nieuwkomers.