TEKEN OOK MEE!

23 juli 2017

TEKEN OOK MEE!

Foto: SP Hengelo

Veel mensen zijn verontrust over de op handen zijnde miljoenenbezuinigingen bij de Ziekenhuisgroep Twente (ZGT), waarbij de toekomst van arbeidsplaatsen in Almelo en Hengelo en het voortbestaan van de spoedeisende hulp in Hengelo op het spel worden gezet. Zo schreef een ‘medisch manager’ van de ZGT aan patiënten een brief over de verhuizing van de polikliniek longgeneeskunde vanaf 3 juli 2017:

‘Wij zijn ons er terdege van bewust dat een deel van de patiënten hier niet blij mee is, omdat de verhuizing consequenties kan hebben voor de wijze van reizen en de reistijd. Ook zullen meer mensen een beroep moeten doen op naasten of familie om hen te brengen naar de polikliniek in Hengelo. Mensen die niet over eigen vervoer beschikken en nog goed ter been zijn kunnen overigens gebruik maken van de pendeldienst tussen de beide locaties.’

Eén van de Hengelose patiënten die deze brief ontving moest zich voor longonderzoek om 7.30 u in het ziekenhuis in Almelo melden; de pendeldienst start echter pas vanaf 8.00 uur… Daarom roept de SP inwoners van Twente op om in verzet te komen tegen het wegbezuinigen van de ziekenhuiszorg in Twente. Al duizenden mensen tekenden. Doe ook mee en teken via: www.sp.nl

Steun deze actie ook en teken HIER!

MELD ONS UW ERVARINGEN MET DE ZIEKENHUISZORG IN TWENTE

Graag willen we ook de ervaring van u en andere inwoners van Twente horen met betrekking tot de ziekenhuiszorg in Twente. Wij maken ons namelijk grote zorgen over de kwaliteit daarvan.

Zo hoorden wij van iemand die op 200 m van het Hengelose ziekenhuis met de fiets viel, vervolgens per ambulance werd opgehaald en naar het 20 km verderop gelegen Almelose ziekenhuis werd vervoerd… We horen van ZGT-werknemers dat ze zwijgplicht opgelegd hebben gekregen, maar ons wel anoniem berichten over misstanden in het management.

Wilt u ook uw ervaringen met de Twentse ziekenhuiszorg melden? Graag! Zowel positieve als negatieve ervaringen zijn welkom. U kunt uw ervaringen melden via de website www.hengelo.sp.nl of door te mailen naar hengelo@sp.nl. U kunt ook bellen met (074) 242 10 42.

Of digitaal via dit formulier