Al meer dan 2.000 sympathisanten in Hengelo voor Nationaal ZorgFonds

13 februari 2017

Al meer dan 2.000 sympathisanten in Hengelo voor Nationaal ZorgFonds

Foto: SP Hengelo

Waar er landelijk al een kwart miljoen mensen zich hebben ingeschreven voor het initiatief voor een ander zorgstelsel zonder marktwerking en zonder eigen risico zijn er in Hengelo al meer dan 2000 mensen geregistreerd als ondersteuners van dit plan.

In de loop van vorig jaar heeft de SP in Hengelo een in verschillende wijken huis aan huis mensen gesproken om dit plan te ondersteunen. Daarbij zijn op 5 informatieavonden wijkbijeenkomsten  gehouden, waarbij honderden belangstellenden aanwezig waren.

Zo waren er onlangs bij een bijeenkomst van de SP in Metropool 135 belangstellenden toen SP initiatiefneemster Renske Leijten op die avond het plan toelichtte.

SP organiseert vanuit Hengelo busvervoer naar landelijke Zorgdebat manifestatie Nationaal ZorgFonds

Op zaterdag 18 februari worden duizenden sympathisanten uit het hele land op het Malieveld in Den Haag verwacht voor een zorgmanifestatie. Inmiddels is duidelijk dat er twee bussen vol Hengelose sympathisanten die dag bij dit evenement aanwezig zullen zijn. Daar zullen ook de lijstrekkers van verschillende partijen, waaronder de SP Groenlinks en de PvdA  met elkaar bespreken hoe ze dit plan in een nieuwe regering vorm willen geven.

De SP is de initiatiefnemer van dit plan waar zich inmiddels al diverse politieke partijen  geheel of gedeeltelijk achter scharen.

Opgave voor de bus kan nog via hengelo@sp.nl of 074-2421042