17 oktober openbare avond over een Nationaal ZorgFonds in De Hengelose Es

14 oktober 2016

17 oktober openbare avond over een Nationaal ZorgFonds in De Hengelose Es

Foto: SP Hengelo

Na Groot Driene, de Hasseler Es en in de Nijverheid deur aan deur te zijn geweest voor het ophalen van steun voor het Nationaal ZorgFonds is in de afgelopen weken de Hengelose Es bezocht door actieve Hengelose vrijwilligers. Vanwege de vele positieve acties volgt er nu ook in deze wijk een openbare avond over dit onderwerp.

Op maandagavond  17 oktober organiseert de SP in samenwerking met de bewonersorganisatie in de de Hengelose Es een bijeenkomst over dit onderwerp met het doel een lokaal comité Nationaal Zorgfonds op te richten, Al veel bewoners die hun ondersteuning gaven voor dit plan hebben aangegeven die avond aanwezig te willen zijn.

Deze avond vindt plaats in het Wijkcentrum van de Hengelose Es, Uitslagsweg 47 in Hengelo. Aanvang 19.30 uur. Toegang is gratis!

Mensen zullen met elkaar in gesprek gaan over de problemen met de zorgverzekeraars, het eigen risico en wat wij daar in Hengelo aan kunnen doen.

Overal in Nederland ontstaat er veel sympathie voor dit campagnevoorstel waarmee de onnodige bureaucratie en kostenverhogende concurrentie in de zorg gestopt kan worden, net zoals de geldverslindende reclames en de torenhoge salarissen voor topverdieners  in de zorginstelingen. Het Nationaal Zorgfonds wil een breed basispakket voor alle Nederlanders garanderen, zonder de drempel van 385 euro eigen risico die momenteel jaarlijks betaald moet worden voor alle mensen met ziektekosten. Inmiddels steunen binnen vier maanden al meer dan 185.000 mensen in Nederland dit initiatief.