Al veel aanmeldingen voor een openbare avond over een Nationaal Zorgfonds in Kulturhus Hasselo

10 juli 2016

Foto: SP Hengelo

In de afgelopen weken geleden  zijn actieve Hengelose leden deur aan deur geweest in de Hasseler Es om met bewoners in gesprek te gaan over het Nationaal Zorgfonds, zonder eigen risico.

Met dit voorstel kunnen we de onnodige bureaucratie en kostenverhogende concurrentie in de zorg stoppen. Net zoals de geldverslindende reclames en de torenhoge salarissen voor topverdieners  in de zorginstelingen. Het Nationaal Zorgfonds wil een breed basispakket voor alle Nederlanders garanderen, zonder de drempel van 385 euro eigen risico die momenteel jaarlijks betaald moet worden voor alle mensen met ziektekosten.

Op woensdagavond  13 juli organiseren de SP en andere ondersteuners een bijeenkomst over dit onderwerp met het doel een lokaal comité Nationaal Zorgfonds op te richten, Al veel bewoners die hun ondersteuning gaven voor dit plan hebben aangegeven die avond aanwezig te willen zijn. Vorige maand organiseerde de SP een drukbezochte avond over dit plan in Groot Driene.

De avond vindt plaats op 13 juli in Kulturhus Hasselo en iedereen is vanaf 19.30 uur van harte welkom.

Mensen zullen met elkaar in gesprek gaan over de problemen met de zorgverzekeraars, het eigen risico en wat wij daar in Hengelo aan kunnen doen.

Meer informatie? Kijk ook op https://nationaalzorgfonds.nl/?ref=mail160527