SP opent ook meldpunt voor medewerkers ZGT

2 april 2016

SP opent ook meldpunt voor medewerkers ZGT

Foto: SP Hengelo

In navolging van de SP in Zwolle die onlangs een meldpunt openden voor medewerkers van de Isala-klinieken wordt er nu ook door de SP in Almelo en Hengelo een meldpunt geopend voor medewerkers van het ZGT.
Dit omdat er ook meldingen binnen komen van medewerkers van het ZGT over overbelasting en onacceptabele werkdruk.

SP-woordvoerder Tessa Grobben:

'Wij hoorden dat er verontruste verhalen binnenkomen ook over de omstandigheden bij het ZGT op het meldpunt van SP Zwolle. Dat heeft ons doen besluiten om ook zelf een meldpunt te openen voor het personeel van het ZGT. We zijn erg geschrokken van de reacties die al binnen zijn. De kwaliteit van de zorg verslechterd niet alleen, er dreigen zelfs gevaarlijke situaties te ontstaan'

Het meldpunt wordt geopend om te inventariseren wat de problemen zijn die leven onder de medewerkers. Wij zullen de verhalen van het ZGT personeel, uiteraard anoniem, bundelen en gebruiken om betere omstandigheden af te dwingen.

Het meldpunt is te bereiken via almelo@sp.nl of hengelo@sp.nl