Tweede actiecomité Huur te Duur in actie

28 februari 2015

Tweede actiecomité Huur te Duur in actie

Foto: SP Hengelo

Nadat een aantal huurders in Weidedorp een actie is gestart om de grote groep huurders die zich keren tegen de jaarlijkse enorme huurverhogingen te organiseren is er deze week in Groot Driene een tweede actiecomité opgericht. In de komende week wil dit comité, dat in eerste instantie uit zeven mensen bestaat, deur aan deur handtekeningen ophalen bij huurders in Groot Driene die mede bezwaar willen maken tegen de aangekondigde huurverhogingen per 1 juli.

De stemming op een huuravond met strijdbare huurders in buurthuis de Tempel was afgelopen donderdag bijzonder duidelijk: Als een derde van de woningcorporaties in Nederland de huurverhogingen niet wil doorvoeren zoals dit kabinet wil dan moet ook Welbions dat spoor volgen, aldus deze huurders in Groot Driene.

Zo vindt de woningstichting Beter Wonen in Almelo het belangrijk dat huurders betaalbaar kunnen wonen. Zeker in de huidige tijd. Zij beperken daarom de huurverhoging in 2015 tot de landelijke vastgestelde inflatie van 1%. Dat voorbeeld verdient meer dan ooit navolging aldus het actiecomité dat zich evenals die uit Weidedorp gesteund weet door de SP.

Inmiddels heeft het actiecomité Weidedorp al 350 handtekeningen van huurders opgehaald.

Teken hier de petitie en maak bezwaar tegen de huurverhoging!