ECHTE BANEN-MANIFESTATIE: MELD JE AAN!

26 januari 2015

ECHTE BANEN-MANIFESTATIE: MELD JE AAN!

Foto: SP Hengelo

De FNV organiseert een manifestatie voor echte banen op 31 januari in Utrecht. Wij willen een einde aan verdringing en gelijk loon voor gelijk werk. 'Deze neerwaartse spiraal kunnen we alleen met zijn allen stoppen.'

Kom ook in actie en meld je aan!

Je ziet en hoort het overal om je heen; van vrienden, familie, via-via. Steeds meer echte banen verdwijnen. Banen met genoeg zekerheid, respect en een stabiel inkomen. Duizenden mensen hebben onzeker en slecht betaald werk. Jongeren met flutcontracten, gedwongen zzp'ers in de zorg, noem maar op.

LAAT ZIEN DAT WE HET NIET PIKKEN

Werkgevers - en de overheid - kiezen voor de laagste prijs. Ze verzinnen allerlei manieren om uit te komen onder cao's en hun verantwoordelijkheden. 'Het is een neergaande spiraal, ze gaan steeds verder', zegt Patrick van Klink, planner bij Unilever (de Blue Bandfabriek) en lid van ons ledenparlement.

HEEL HARD 'BOE' ROEPEN

'Alleen met zijn allen kunnen we dit een halt toeroepen. Als wij niet ook eens heel hard 'boe' roepen, wordt het alleen maar erger.' En dus moeten we volgens hem met zoveel mogelijk mensen meedoen aan de manifestatie.

EÉN MILJOEN, ÉÉN FNV

Patrick: 'We moeten laten zien dat we weer een grote, sterke vakbeweging zijn, niet alleen met een miljoen leden op papier, maar ook met een miljoen leden die hun nek durven uit te steken. Daarom zijn we nu één FNV.'

PROGRAMMA

• 13.30 - Start van de manifestatie bij het Moreelse Park, naast Utrecht Centraal Station. Daarna een mars door de binnenstad van Utrecht (ongeveer 45 minuten).
  • 16.00 tot 22.00 uur - Vervolg van de manifestatie voor (kader)leden en FNV-werknemers in de Jaarbeurs, onder het motto 'Samen sterker verder als FNV'.

MEER INFORMATIE

Lees alles over de manifestatie en het programma.