HOI introductieweek kleurt ROOD!

6 september 2014

HOI introductieweek kleurt ROOD!

Vorige week was de Hogeschool introductieweek in Enschede van Saxion en de UT. Veel studenten konden kennismaken met hun klas en stad. Dit was de kans om de aankomende studenten kennis te laten maken met ROOD, de meest actieve politieke jongerenorganisatie van Nederland!

Samen met een nieuw startende ROOD- groep in Enschede stond ROOD Hengelo twee maal op de intromarkt. Het voornaamste doel was om de bekendheid van de vereniging te vergroten onder studenten zelf. Dit deed ROOD door jongeren op straat aan te spreken op thema's die ze aan gaan, zoals de studiefinanciering.

Veel aankomende studenten wisten dat volgend jaar het leenstelsel wordt ingevoerd voor de nieuwe studenten, maar velen wisten niet dat je daarmee een enorme schuld daarmee opbouwt. Een slecht plan vonden ze dat daarom ook, want daarmee wordt er een te hoge barrière opgeworpen dat ten koste gaat van de toegankelijkheid van het onderwijs.

Doordat ROOD veel studenten wisten aan te spreken en veel over de vereniging konden vertellen wisten ze dat de actie geslaagd was. Ook de aankomende periode blijft ROOD actief met waar ze goed in zijn, het actievoeren voor een sociale samenleving!