Nieuw college met SP wethouder Mariska ten Heuw

15 mei 2014

Nieuw college met SP wethouder Mariska ten Heuw

In een korte bijeenkomst van de Hengelose Raad is het nieuwe Hengelose college geïnstalleeerd bestaande uit Mariska ten Heuw (SP), Marcel Elferink (CDA), Erik Lievers (D66) en Jan Bron (Pvda).

De SP fractie betoont zich tegelijkertijd verheugd en bezorgd over de komende vier jaar collegeperiode.

SP fractievoorzitter Floor van Grouw: "Het is heel goed dat 'onze' Mariska ten Heuw ook in de komende periode de SP in het gemeentebestuur vertegenwoordigd. Ze staat voor een sociaal beleid in Hengelo en zal dat nu samen doen met CDA, D66 en Pvda. Wij zeggen :  met de SP zijn de mensen in Hengelo die de stad sociaal willen houden het best af."

Er komen enorme taken op deze gemeente af die gepaard gaan met miljoenen bezuinigingen. Het wordt een hele lastige taak en een grote verantwoordelijkheid om te zorgen dat deze bezuinigingen van dit kabinet (Rutte-Samsom) niet op het bordje van de mensen met de minste kansen en mogelijkheden worden gelegd. Desondanks is de SP bereid om onder dit Haagse bewind het uiterste te proberen om Hengelo sociaal te houden.