SP van 4 naar 7 zetels: Hengelose steun voor Sociaal beleid!

20 maart 2014

SP van 4 naar 7 zetels: Hengelose steun voor Sociaal beleid!

De SP heeft bij de verkiezingen van 19 maart een grote overwinning behaalt en is met 3  zetels winst op 7 zetels gekomen. Dat is evenveel als ProHengelo, die met twee zetels eveneens naar 7 groeide.

Lijsttrekker Mariska ten Heuw behaalde met ruim 4.500 stemmen verreweg de meeste stemmen van alle kandidaten die verkiesbaar waren in de Hengelose gemeenteraad.

Ten Heuw is dan ook heel blij met deze overwinning en ziet het als grote steun voor de inzet van de SP om Hengelo Sociaal te houden: "De kiezer heeft gesproken en daaruit blijkt waardering voor onze inzet. Wat ons betreft staat het op peil houden van zorg, armoedebeleid en sociaal beleid centraal. Dat moet ook voor de komende tijd gelden en dat zal een hele lastige opdracht worden gezien de rijksbezuinigingen die op onze gemeente af komen."

Ten Heuw bedankte de kiezers voor hun vertrouwen, maar ook de talrijke vrijwilligers die de SP ondersteunen: "We zijn heel blij met de steun van de duizenden Hengeloers die op ons gestemd hebben. En speciaal ook die meer dan honderd vrijwilligers die voor ons actief zijn. En dat laatste geldt zeker niet alleen in verkiezingstijd. Vandaag genieten we van de uitslag, morgen zijn we weer in touw en actief. Dat verwachten de mensen ook van ons."

De SP zal inzetten op het doorgaan in een college waarin het sociale beleid voorop staat en er eendrachtig wordt gewerkt aan een socialer Hengelo.