SP-leider Emile Roemer bezoekt Hengelo en Enschede

4 maart 2014

SP-leider Emile Roemer bezoekt Hengelo en Enschede

SP-leider Emile Roemer is donderdag aanstaande (6 maart) op campagne in Twente. In Hengelo en Enschede bezoekt Roemer de bibliotheek in Hengelo Noord en een verzorgingshuis en ondersteunt hij de verkiezingscampagne van de lokale afdelingen.

Het programma ziet er als volgt uit:

14.30-15.30 uur Hengelo: Samen met wethouder  Mariska ter Heuw is Roemer te gast in de bibliotheek in de Hasseler Es (Kulturhus, Henri Woodstraat 62). Mariska ten Heuw is onder andere wethouder van educatie en heeft er mede voor gezorgd dat Stichting Lezen en Schrijven met hun taalpunt een plek hebben in deze bieb.
De bibliotheek is mede door inzet van de SP open gebleven. Roemer presenteert op deze locatie het SP-plan voor goede bibliotheekvoorzieningen in alle gemeenten.

17.00-18.15 uur Enschede: Roemer bezoekt het verzorgings- en verpleeghuis 'De Posten' en gaat in gesprek met leidinggevenden en bewoners over de mogelijke ontslagen onder het personeel, de kwaliteit van de zorg en de problemen die ontstaan door het vrijkomen van kamers.  (adres: De Posten 135, Enschede)

18.30 uur: Roemer bezoekt de met sloop bedreigde wijk  't Getfert waarin de SP onderzoek heeft gedaan. (start Delistraat)

Dankzij de eerdere inzet van de SP afdeling is de sloop van een aantal woningen in de Laares voorkomen.