SP-nieuwjaarsbijeenkomst 20 januari in Metropool

6 januari 2014

SP-nieuwjaarsbijeenkomst 20 januari in Metropool

De SP Hengelo houdt op maandagavond 20 januari haar openbare Nieuwjaarsbijeenkomst in popcentrum Metropool pal achter het NS station. Op die avond zullen verschillende gasten vertellen over hun wensen en verwachtingen voor dit belangrijke jaar 2014. De avond begint om 20.00 uur (zaal open 19.30 uur). U wordt verwelkomd met koffie en thee en de toegang is gratis.

Speciale gast dit jaar is het jonge SP Tweede Kamerlid Nine Kooiman. Voordat zij in de Kamer kwam was ze werkzaam als gezinsvoogd in de jeugdzorg. Kooiman zal uitgebreid ingaan op de ramkoers die dit Kabinet vaart ten aanzien van de sociale vraagstukken in de samenleving zoals de zorg, het armoedebeleid, de omgang met ouderen, en vooral ook de veranderingen die er voor de gemeenten aankomen op het gebied van de Jeugdzorg, de WMO en de Awbz. Ook zal ze ingaan op de effecten van de sluiting van gevangenissen in Nederland, evenals de TBS kliniek Oldenkotte in Rekken.

In dit verkiezingsjaar zal er ook de lokale aftrap worden gedaan voor de campagne van de gemeenteraadsverkiezingen. SP wethouder Mariska ten Heuw en fractievoorzitter Floor van Grouw zullen aangeven wat er bij de verkiezingen van 19 maart op het sp

el staat en wat de inzet is van de SP hier in Hengelo. Nog onlangs werden zij uitgeroepen als de twee beste politici van Hengelo, iets waar de partij natuurlijk erg trots op kan zijn.

Nieuwste Jaarkrant van de SP Hengelo