Lijsttrekker Mariska ten Heuw: 'Hengelo sociaal houden'

19 november 2013

Lijsttrekker Mariska ten Heuw: 'Hengelo sociaal houden'

Tijdens een goed bezochte ledenvergadering heeft de SP afdeling de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma vastgesteld. In een overvolle zaal in het Twents Museum HEIM stemden de aanwezige leden unaniem in met het voorstel voor de kandidatenlijst.

Mariska ten HeuwWethouder Mariska ten Heuw voert die lijst aan met als nummer twee de huidige fractievoorzitter Floor van Grouw. Op de derde plek staat de plaatselijke ROOD voorzitter Hugo Koetsveld.
Op de verkiesbare plaatsen staan verder Vincent Mulder, nieuwkomer Andries Bruinsma, Ria Rouwet en Hans van Doren. Op de 30-ste plaats staat Jan Heerdink als lijstduwer.

De nieuwgekozen lijsttrekker ten Heuw hield de ledenvergadering een strijdbare inzet voor van de SP in de komende campagne. "Wij willen de stad besturen omdat wij er de partij voor zijn die kan zorgen dat we Hengelo Sociaal Houden." Ze gaf aan dat de huidige coalitie ondanks grote rijksbezuinigingen de kern van het sociale beleid en het armoedebeleid overeind heeft kunnen houden. "En daar is de SP voor nodig, zeker ook in de komende periode", aldus ten Heuw.

Lijstverbinding
Op de ledenvergadering kwam ook het verzoek van de Hengelose PvdA en Groenlinks aan de orde om een lijstverbinding aan te gaan voor de komende verkiezingen. Een dergelijke verbintenis zorgt ervoor deze partijen een grotere kans maken om een restzetel te bemachtigen. Hierover werd door de ledenvergadering instemmend besloten. Lokaal heeft de SP in goed overleg en vertrouwen samengewerkt met deze partijen en ziet hierin een mogelijkheid om deze linkse samenwerking ook na 19 maart in Hengelo voort te zetten.