Solidariteit vanuit Twente voor Thuiszorg in Achterhoek

27 augustus 2013

Solidariteit vanuit Twente voor Thuiszorg in Achterhoek

"Omdat het gaat om het houden van goede thuiszorg", zo verwoordde Jan Heerdink het antwoord op de vraag van een journalist waarom iemand uit Hengelo Overijssel meedoet aan de demonstratie van thuiszorgmedewerkers in de Achterhoek Gelderland.

demonstratieve tocht naar gemeentehuis in Borculo

Samen met een aantal andere SP leden was Jan Heerdink al twee keer deze maand om solidariteit te betuigen met de 1100 thuiszorgmedewerkers van Sensire in de Achterhoek die ontslagen worden.

Solidariteit met 1100 ontslagen thuiszorgmedewerkers vanuit HengeloOp 7 augustus was hij erbij in een regenachtige tocht van honderden mensen naar het gemeentehuis in Borculo om de wethouder te confronteren met het ontslag van deze zorgwerkers, terwijl het werk hen over de schoenen loopt. Heerdink: 'Er is dag in dag uit veel werk in de zorg, maar de gemeente en dit Kabinet hebben het er niet voor over om de mensen fatsoenlijk loon te geven.'

Op 28 augustus werd voor het hoofdkantoor van Sensire een nog grotere manifestatie gehouden, toen de verantwoordelijk staatssecretaris van Rijn van de PvdA een delegatie van de ontslagen medewerkers te woord wilde staan.

Sensire had, zogenaamd uit veiligheidsoverwegingen, haar kantoor die dag gesloten.

De AbvaKabo was volop in de organisatie van deze manifestaties aanwezig.

AbvaKabo gaat door!
Corrie van Brenk aanwezig als krachtig signaal:
AbvaKabo gaat door!

De voorzitter Corrie van Brenk, in hoogst eigen persoon zorgde voor mentale ondersteuning. En ja, dit zei ze: 'Jullie strijd, onze strijd gaat door!'

Ook dan zal de SP uit Twente weer aanwezig zijn. Onze Zorg is zorg van ons allemaal.