BTKzorg kondigt 'maatregelen' aan voor medewerkers

29 mei 2013

BTKzorg kondigt 'maatregelen' aan voor medewerkers

De Twentse thuis- en kraamzorgorganisatie BTKzorg roept ruim honderd van haar huishoudelijke hulpen morgenavond in hotel van der Valk bijeen om hen te informeren over 'nieuwe maatregelen' die tot bezuinigingen moeten leiden.

Al eerder was er sprake van loonbevriezing en de inzet van goedkopere krachten. BTKzorg levert huishoudelijke verzorging in de gemeenten Borne, Odenzaal, Hof van Twente, Enschede en Haaksbergen en heeft haar hoofdkantoor in Hengelo.

De SP heeft de directie van BTKzorg opgeroepen om deel te nemen in het protest tegen de bezuinigingen, waarin AbvaKabo, clienten- en ouderenorganisaties toe oproepen. Zij organiseren op 8 juni in Amsterdam een grote demonstratie tegen het afbraakbeleid in de thuiszorg. Ook is de directie verzocht om deze oproep te verspreiden onder al haar personeel en ze in staat te stellen mee te gaan naar deze demonstratie op 8 juni. Het busvervoer van en naar Amsterdam vanuit Twente is gratis

SP roept Twentse zorgorganisaties op te protesteren tegen afbraakbeleid thuiszorg.

Naast de oproep aan BTKzorg heeft de SP ook alle andere thuiszorgorganisaties in Twente uitgenodigd om op 8 juni mee naar Amsterdam te gaan. Vrijwel alle organisaties staan welwillend tegenover dit protest en hebben toegezegd de oproep onder hun medewerkers te verspreiden.

Hengelose SP afdelingsvoorzitter Vincent Mulder: "Deze onrust bij BTKzorg en de berichten van vorige week over de 1100 ontslagen bij Sensire laten zien dat het dit Kabinet menens is en dat de banen voor 50.000 medewerkers in de thuiszorg op de tocht staan. Dat betekent ook dat meer dan 170.000 mensen die nu thuiszorg ontvangen geen zorg meer zullen krijgen."
De SP roept iedereen daarom op om op 8 juni het misnoegen van deze bezuinigingsmaatregelen kenbaar te maken in Amsterdam. Aanmelden voor de gratis bus kan via www.hengelo.sp.nl of via 074-2421042

Brief van BTKzorg aan haar medewerkers
Brief SP aan directie BTKzorg