Demonstratie 6 april voorbode van massaal verzet

11 april 2013

Demonstratie 6 april voorbode van massaal verzet

Met bussenvol werden demonstranten uit alle delen van het land aangevoerd. Zo ook uit Twente. Via de AbvaKabo hadden tientallen mensen, waaronder veel SP leden zich opgegeven. Veel mensen waren boos, maar vastberaden de strijd aan te gaan tegen 1,1 miljard bezuiniging op de thuiszorg die dit kabinet wil inboeken.

thuiszorg wordt ten grave gedragen

Terwijl de PvdA staatssecretaris Van Rijn voor Zorg en Welzijn zijn plannen voor de thuiszorg al maar uitstelt demonstreerden afgelopen zaterdag meer dan 6.000 mensen tegen de aangekondigde bezuinigingsplannen van het kabinet Rutte2. Dat zal volgens de Werkgeversvereniging WVG Zorg en Welzijn ontslag betekenen voor meer dan 2.300 mensen in de regio Twente en de Achterhoek.
Het gaat hierbij niet alleen om huishoudelijke hulp, maar ook om mensen die werken in de dagbesteding en de persoonlijke verzorging.

In een toespraak voor de duizenden demonstranten stak SP leider Emile Roemer de mensen een hart onder de riem bij hun verzet: ‘Ik laat mij graag horen tegen deze plannen, ze zijn kortzichtig en zullen leiden tot vereenzaming, verwaarlozing en vervuiling van mensen die thuiszorg nodig hebben. Julie zijn hier het grote begin van steeds massaler verzet tegen die plannen. We gaan door tot die van tafel zijn!'

SP-senioren strijdbaar

Roemer: "blijf van de thuiszorg af"