Nieuwjaarbijeenkomst op 14 januari in Metropool

3 januari 2013

Nieuwjaarbijeenkomst op 14 januari in Metropool

De SP afdeling Hengelo houdt op 14 januari haar openbare nieuwjaarsbijeenkomst in popcentrum Metropool achter het NS station. Die avond zullen speciale gasten geïnterviewd worden over de verwachtingen en wensen voor het nieuwe jaar.

Paul UlenbeltSpeciale gast dit jaar het in Twente geboren SP Tweede Kamerlid Paul Ulenbelt. Hij zal onder andere ingaan op de maatregelen die dit Kabinet in het kader van de crisisbestrijding denkt uit te moeten voeren en die gewone mensen, jong en oud zwaar zullen treffen. Zo zal Ulenbelt ook in geuren en kleuren de mythe bestrijden dat de pensioenuitkeringen van de komende generaties gepensioneerden zouden moeten dalen.
Ook zal hij ingaan op de rol die de vakbond zou kunnen spelen bij de huidige crisis, met name om de werkeloosheid te bestrijden naast bijvoorbeeld de zeer schadelijke effecten van de flexibilisering voor werknemers en zogenaamde zzp'ers.

Wil KuipersOok is er ruimte voor specifieke Hengelose onderwerpen, zoals de reis die de Hotlo van Brazilie naar Hengelo gaat maken. We spreken er over met Wil Kuipers van de stichting SOS HOTLO en één van de initiatiefnemers en stille krachten achter het terugbrengen naar Hengelo van een stuk ambachtelijke metaalgeschiedenis. Wil zal ook uiteenzetten wat er nog moet gebeuren voordat dit imposante stuk techniek in Hengelo zijn plek van bestemming gevonden zal hebben en waar die plek volgens hem zou moeten zijn.

Mariska ten HeuwTenslotte zal SP wethouder Mariska ten Heuw haar licht werpen op het sociale klimaat in Hengelo onder Rutte II en hoe het linkse Hengelose college zich daar tegen teweer denkt te kunnen stellen.