Lolliecampagne op maandagochtend bij NS station

2 september 2012

Lolliecampagne op maandagochtend bij NS station

'We zuigen liever aan een lolly dan uit onze duim'
Lollyactie

Op maandagochtend 3 september deelt de SP folders en lollies uit voor de ingangen van het station. De actie staat niet op zichzelf; meer dan 80 SP-afdelingen uit het hele land staan maandag om 7.00 uur bij treinstations.

Tijdens deze verkiezingscampagne zijn meer verkiezingscampagne zijn nog meer SP-leden actief dan normaal het geval is in verkiezingstijd. Het enthousiasme onder de leden is opvallend. Rob Kolner, campagneleider voor de SP in Hengelo daarover: 'Vanuit rechtse hoek en het grote internationale bedrijfsleven wordt veel onzin over ons verkondigd. Dat is niet erg want dat die mensen vrezen voor de SP in een regering zegt veel. En het betekent dat er op 12 september echt iets te kiezen valt: 'Gaan we door op het doodlopende pad van de liberalen of slaan we linksaf en komen we met de SP op een sociale manier uit de crisis.'
Naast het gebruikelijke verkiezingsmateriaal deelt de SP nu ook lollies uit. 'Tijdens verkiezingscampagnes wordt er veel uit de duim gezogen. Wij zuigen liever op een lolly. Het is ook goed tegen al het zuur van de afgelopen jaren."

Overigens maakt de partij ook een opvallende ledengroei door. De afgelopen weken werden in Hengelo alleen al 20 nieuwe leden ingeschreven. Nog vóór 12 september hoopt de SP in Hengelo haar 500ste lid in te schrijven. Uiteraard met taart!