't Geerdink kan doorgaan

10 mei 2012

't Geerdink kan doorgaan

Onder belangstelling van tientallen vrijwilligers van 't Geerdink zijn meer dan drieduizend steunbetuigingen aangeboden aan de wethouders Mariska ten Heuw en Erik Lievers.

meer dan 3000 handtekeningen worden aangeboden aan de wethouders
grote steun voor 't Geerdink: meer dan 3.000 handtekeningen

Er was in de afgelopen weken grote onrust en onzekerheid ontstaan naar aanleiding van forse bezuinigingen die met name vanuit het Rijk op re-integratie van mensen naar werk worden opgelegd. 't Geerdink heeft zich de afgelopen jaren bezig gehouden met het verzorgen van een nuttige reintegratieplek voor tientallen mensen.
Daarnaast is er de belangrijke activiteit van de ponystal, waar honderden kinderen en vrijwilligers wekelijks een zeer aangename bezigheid beleven. Door het wegvallen van beroepskrachten dreigde ook de activiteiten van de Ponystal te moeten stoppen.
Gelukkig gloort er hoop. Na een overleg eerder deze week is de inzet van het bestuur van 't Geerdink en de gemeente om samen tot een toekomstplan te komen voor 't Geerdink. Hiermee lijkt de ponystal gered.
De gemeente Hengelo en het bestuur van ’t Geerdink maken samen binnen drie weken een voorstel hoe te komen tot een toekomstplan voor ’t Geerdink. Hiermee lijkt de ponystal gered.
In een gezamenlijke verklaring stellen de wethouders en bestuur een planning vast waarin voor het eind van het jaar naar een oplossing wordt toegewerkt.
Het behoud en doorgaan van de ponystal met zijn vrijwilligers is voor zowel de wethouders als het bestuur belangrijk. Allen zijn blij met de bereikte afspraak. De wethouders hechten aan sterke verenigingen. Dus als omstandigheden wijzigen, willen de wethouders samen met de verengingen kijken wat de mogelijkheden zijn. Samen met het bestuur van ’t Geerdink is dit gelukt.