SP raadsleden bezorgen taart bij politiebureau Hengelo

19 april 2012

SP raadsleden bezorgen taart bij politiebureau Hengelo

SP raadsleden William van den Heuvel en Vincent Mulder hebben vanochtend een taart afgegeven op het hoofdbureau van politie in Hengelo. Daar gaan de medewerkers van politie om 10.00 uur vandaag in staking. Uit protest tegen de vastgelopen CAO onderhandelingen houden ze van 10.00 tot 14.00 uur een lange actievergadering.

Wiliam van den Heuvel met taart bij politiebureau HengeloIn een solidariteitsverklaring stellen de SP raadsleden dat de agenten beter verdienen. "De verwachtingen van de samenleving over de politie zijn continue hoog gespannen. Ze moeten dag en nacht klaarstaan. Ze verrichten hun werk met gevaar voor eigen leven en gezondheid. Ze verdienen minder dan agenten in veel anderen landen en ze zouden van met name de politiek meer waardering moeten krijgen.", aldus de SP.

Verder vindt de SP dat ze een hart onder de riem gestoken moeten krijgen omdat politiewerk een fatsoenlijk salaris waard is, de werkdruk moet worden verminderd en de bureaucratie moet worden aangepakt.
Voor al die punten strijden agenten en de vakbond voor een betere CAO.
De SP steunt ze van harte in die strijd.