Geslaagde zomerbarbecue, opmaak voor een hete herfst

3 september 2011

Geslaagde zomerbarbecue, opmaak voor een hete herfst

Ruim 75 leden waren aanwezig op de zomerbarbecue die de SP Hengelo op 1 september organiseerde. Het was een van de weinig zomerse avonden die het een zonovergoten bijeenkomst maakte in 'Het Noaberhoes' in de Dichtersbuurt.

Dat er veel activiteiten zijn in een van deze kleinste buurtcentra in Hengelo was goed te merken. De hele week staat in het teken van het timmerdorp, waar tientallen kinderen uit de buurt aan deelnemen.

buurtactiviteiten

De SP leden lieten zich het eten goed smaken en werden ook kort motiverend toegesproken door Mariska ten Heuw. De wethouder herinnerde de SP leden aan de strijd die er steeds gevoerd is voor sociaal beleid in Hengelo. Ze benadrukte dat deze strijdvaardigheid zeker ook in de komende najaarsmaanden nodig zal blijken, nu de bezuinigingsdruk die dit Kabinet aan gemeenten oplegt tot grote spanningen leidt bij de keuzes die gemaakt moeten worden.

Wethouder Mariska ten Heuw spreekt de aanwezigen toe

Buurthuizen en vrijwilligerswerk zijn de zaken die niet onder de slopershamer van bezuinigingen mogen vallen. Daar blijft de SP pal voor staan. Dat door de leden de handschoen ook letterlijk werd opgepakt bleek uit de steun aan de werkhandschoenenactie waarmee de SP de komende weken de ketting van solidariteit wil maken voor het afwenden van de bezuinigingen op de Sociale Werkvoorziening die Minister Donner heeft aangekondigd.

de aanwezigen lieten zich het eten goed smaken