Debatavond in de Hasseler Es: De Toekomst van het Bibliotheekfiliaal

18 mei 2011

Debatavond in de Hasseler Es: De Toekomst van het Bibliotheekfiliaal

Op donderdag 26 mei zal er in het Kulturhus in de Hasseler Es een openbaar debat plaatsvinden over de 'Toekomst van het bibliotheekfiliaal". De avond begint om 20.00 uur en zal gehouden worden in de grote zaal.

Aanleiding voor het debat is de aangekondigde sluiting van het filiaal per 1 januari volgend jaar. Dat bericht leidde onmiddellijk tot acties van scholen en Wijkraad ondersteund door de SP.

Belangrijke aanwezigen bij dit debat zullen zijn de directeur van de bibliotheek Mw M. Mertens en de wethouder van Cultuur en Financiën de heer W. Mulder. De discussie zal worden geleid door Jan Ankoné, de chef van de Hengelose redactie van TCTubantia. Vertegenwoordigers van de basisscholen, de wijkraden Slangenbeek en de Hasseler Es zijn gevraagd om hun visie te geven over de plaats van het filiaal in de wijk en in het maatschappelijk leven. Ook aanwezig zullen zijn een delegatie van de winkeliers uit de wijk en uiteraard vertegenwoordigers van de politieke partijen. Bewoners zijn van harte uitgenodigd om aanwezig te zijn en deel te nemen aan dit publieke debat.