SP wil meer inzet gemeente bij gladheidsbestrijding

6 januari 2011

SP wil meer inzet gemeente bij gladheidsbestrijding

De fractie van de SP wil dat de gemeente Hengelo zich beter gaat instellen op langere winterse periodes zoals die van de afgelopen weken. Daartoe zou de gemeente een goede evaluatie moeten maken van de gladheidsbestrijding zoals die in deze en de vorige winterse periode, een jaar geleden zijn uitgevoerd. Bovendien zou de gemeente actief het aantal incidenten van valpartijen en blikschade moeten bijhouden die door het winterse weer worden veroorzaakt.

De SP stelt deze vragen naar aanleiding van de spiegelgladde wegen in delen van de stad, en met name ook op delen van de vrij liggende fietspaden en trottoirs in de stad.
Ook wil de fractie weten waarom er niet meer strooizout in voorraad is genomen, na de ervaringen met zoutschaarste een jaar geleden.
De SP vindt dat de gladheidsbestrijding een belangrijke taak van de gemeente is, maar wil ook dat ze de inwoners met nadruk wijst op het belang van het schoonhouden van de eigen stoep, en als burenhulp, die van de buren.

De vragen aan het college