ga 21 januari met rood twente mee naar het malieveld !

19 januari 2011

ga 21 januari met rood twente mee naar het malieveld !

kom in actie tegen de afbraak van het hoger onderwijs!

Ondanks alle mooie woorden van VVD en CDA over het belang van hoger onderwijs, is er zwaar weer op komst. Studenten die meer dan één jaar
studievertraging oplopen, moeten vanaf volgend jaar bijna 5.000 Euro collegegeld betalen en hun OV-jaarkaart inleveren. Ook wil het kabinet de studiefinanciering voor de masteropleiding afschaffen. Dit zal zorgen voor een daling van de onderwijskwaliteit en een tweedeling in Nederland: het onderwijs is straks alleen nog toegankelijk voor mensen met een dikke portemonnee.
Maar niet als het aan ons ligt!

Logo ROODROOD, jong in de SP wil een sociaal Nederland met kwalitatief goed onderwijs voor iedereen. Daarom komen wij in actie! Vrijdag 21 januari vindt er in Den Haag een landelijke demonstratie plaats tegen de onderwijsplannen van het kabinet. Zorg dat je er ook bij bent om op te komen voor je toekomst en het kabinet te laten weten dat ze kan OPRUTTE met deze plannen!

Samen met studenten en scholieren uit heel Twente wil ROOD, jong in de SP, de stem van de Twentse jongeren laten horen in Den Haag. Daarom zullen wij op 21 januari gezamenlijk per trein naar Den Haag afreizen. Iedereen kan zich bij ons aansluiten, zodat wij de manifestatie al in Twente laten beginnen!

Als je mee wilt reizen, kun je je aanmelden bij roodtwente@sp.nl. Mensen die zich aanmelden en die geen OV-jaarkaart hebben zullen van de SP een deel van de reiskosten vergoed krijgen.

VERZAMELPLAATSEN ROOD TWENTE:
09.10 hal station Enschede (trein 09.27)
09.20 hal station Hengelo (trein 09.36)
09.30 hal station Almelo (trein 09.48)

Kenniscrisis.nl
ROOD jong in de SP