Emile Roemer op nieuwjaarsbijeenkomst SP Hengelo

31 december 2010

Emile Roemer op nieuwjaarsbijeenkomst SP Hengelo

Emile RoemerOp maandagavond 10 januari is de Fractievoorzitter van de SP in de Tweede Kamer, Emile Roemer te gast op de openbare nieuwjaarsbijeenkomst van de SP in Hengelo in Metropool.
De bijeenkomst begint om 20.00 uur, en bezoekers worden vanaf 19.30 uur verwelkomt met koffie. De toegang is gratis en voor iedereen.

Roemer zal deze avond in gesprek gaan met een aantal mensen uit de Hengelose samenleving. Zo zal hij van jongeren van de skatewerkgroep horen wat hun plannen zijn met een skatepark in het centrum van Hengelo en hoe die plannen ook daadwerkelijk gerealiseerd zullen kunnen worden. De SP voorman zal ook spreken met enkele Hengelose postbodes die de afgelopen weken actie voerden tegen de gedwongen ontslagen door de TNT directie .
Van SP wethouder Mariska ten Heuw zal Roemer willen horen wat de concrete plannen zijn om Hengelo een sociale stad te laten zijn, en welke plannen er op stapel liggen voor het behoud en creëren van banen voor mensen die het moeilijk hebben.

Frank FutselaarUiteraard zal Roemer ingaan op de komende verkiezingscampagne waarbij het niet alleen gaat om de verkiezingen van de provinciale staten, maar ook de krachtproef voor het voorkomen van een gedoogmeerderheid voor dit kabinet in de Eerste Kamer. Hij zal daartoe ook in gesprek gaan met de jonge SP lijsttrekker Frank Futselaar uit Zwolle die de kandidatenlijst aanvoert.