Steun voor Radio Hengelo op raadsagenda

28 oktober 2010

Steun voor Radio Hengelo op raadsagenda

Er lijkt steun te vinden voor een extra bijdrage uit het ICT fonds voor Radio Hengelo. Door enkele niet verwijtbare omstandigheden is een eerdere aanvraag voor 57.000 euro te laag ingediend. De SP dient in de komende raadsvergadering samen met andere partijen een motie in die deze nieuwe aanvraag mogelijk en kansrijk moet maken.
mengpaneel

Binnenkort verhuist Radio Hengelo van haar oude stek, de barak aan de Deurningenstraat, naar een nieuwe plek in het Bierhuis. Daar willen de vrijwilligers van dit lokale radiostation zich meer gaan richten op extra journalistiek werk als niet commerciele partij, bij videoproducties voor tal van maatschappelijke organisaties. Een goed voorbeeld hiervan is de hun onlangs in opdracht geprocuceerde DVDWijkperspectief Wilderinkshoek.
Bij de presentatie van haar toekomstvisie die door de verhuizing een flinke impuls krijgt, bleek dat een subsidieaanvraag bij het ICT fonds van de gemeente voor 42.000 euro te laag was ingediend. Deze aanvraag was mede vanwege een foutief advies van de belastingdienst, te laag begroot, maar ook het niet doorgaan van de verhuizing naar de creatieve fabriek bracht meerkosten met zich mee. Daarnaast zijn de eenmalige kosten van de aansluiting op een nieuw digitaal net een onverwachte kostenpost van 15.000 euro.

Hans van DorenDe SP fractie nam het initiatief voor de motie nadat er op vragen van SP raadslid Hans van Doren in de raadscommissie steun bleek voor een dergelijke eenmalige heraanvraag.