Ouderen gaan met de SP Bus naar Connexxion om heropening bushalte lijn 12 te bepleiten

4 oktober 2010

Bewoners van het ouderencomplex aan de Kerkstraat Industriestraat in Hengelo zullen woensdagmorgen weer sinds lange tijd bij hun bushalte opstappen. Maar in plaats van in de bus van lijn 12 zullen ze instappen in een SP bus om een bezoek te brengen aan Connexxion in Enschede om hun grote ongenoegen kenbaar te maken. De bus is georganiseerd door de SP afdeling in Hengelo

De bus vertrek voor bewoners en andere belangstellenden op woensdag 6 oktober om 9.30 uur vanaf de bushalte voor Industriestraat 52 (schuin tegenover 't Heim); het gesprek vindt om 10.00 uur plaats met de heer Lieven van Connexxion op hun kantoor in Enschede (Fortuinstraat 20)
Na afloop worden er koffie gedronken en met de passagiers nagepraat bij de TwentseWelle.

De bewoners zijn sinds de sluiting van de bushalte van lijn 12 in actie om de halte weer open te krijgen. Een jaar geleden trokken ze bij al bij Connexxion en de gemeente aan de bel en maakten met handtekeningen van alle 45 bewoners bezwaar tegen het opheffen van hun bushalte pal voor het ouderencomplex. De SP fractie heeft daarop in de gemeenteraad de heropening van de halte bepleit. In januari dit jaar ondersteunde Emile Roemer, toen nog gewoon SP Tweede Kamerlid, hun strijd door een symbolische heropening van de halte.

SP raadslid Vincent Mulder: "Het is te gek voor woorden, omdat er steeds meer mensen gebruik maken van lijn 12 haalt Connexxion de rijtijd niet en schrappen ze gewoon een drukgebruikte halte voor jaren. Dit lijkt op Kafka: wegen overgroot succes gesloten! Dit moet worden opgelost"

Hoewel er toezeggingen waren om afgelopen voorjaar de halte weer in gebruik te kunnen nemen is dit tot dusver nog niet gebeurd en blijkt men nog steeds te wachten op het verkorten van de route van de buslijn bij de Pasteurstraat in de Woolderes. De SP heeft een gesprek geregeld met de verantwoordelijke mensen bij Connexxion en wil nu samen met de busgebruikers met een zelf geregelde bus naar het kantoor van Connexxion in Enschede voor een pittig maar constructief onderhoud.